طراحی آرم شرکت

طراحی آرم  و یا طراحی لوگو LOGO  قسمت مهم از طراحی گرافیک است ، و شاید  یکی از سخت ترین آن. آرم  لوگو ( ایدئوگرام ) در حقیقت تصویر مجسم سازمان یا یک شرکت است. از آنجا که آرم یا لوگو یک شرکت یا سازمان به منظور نشان دادن هویت سازمانی و برند علامت های تجاری شرکت ها در نگاه مشتریان می باشد معمولا شرکتها از طراحی مجدد آرم و یا لوگو خود خوداری می کنند.

طراحی حرفه ای آرم و لوگو  LOGO برای شرکت ها سازمانها و موسسات از سال 1950 در امریکا شروع شد. البته اینجا یا در این وبلاگ نمی خوام که از تاریخچه  طراحی آرم و لوگو در ایران یا کشور های دیگه بگم.

روند و مراحل طراحی آرم و لوگو

یک طراحی آرم و لوگو حرفه ای کار ساده ای نیست. در حقیقت قبل از شروع نیاز به مشارکت تیم بازار یابی و طراحی می باشد. البته این چیزی هست که تو کتاب ها و مقالات تو وب نوشته راستش یا حقیقتش را بخواهید به نظر من این مورد در زمانی که شما بخواهید یک طراحی برای یک شرکت بین المللی داشته باشید یا لوگو شرکت  بزرگی باشه لازم هست یا حداقل هدف شرکت این باشه که خیلی خیلی بزرگ بشه و نیازی به طراحی جدید یا مجدد نباشه. برای طراگی ارم و لوگو شرکت های خوصوصی کوچک یک مشاور حرفه ای کافی هست. این مشاور باید به علوم ارزش یک برند، شناخت مناسب از بازار مصرف و شناخت از مصرف کنندگان آن محصول و یا شاید یک گروه از مصرف کنندگان، و برای طراحی آرم شرکت های بین المللی شناخت از بازار حدف در خارج ایران مفهوم علامت ها و یا به زبان علمی دانش فرمول آرم ها شناخت از رنگ و قالب که درنهایت به یک لوگو LOGO حرفه ای تبدیل گردد.